Jak wgrać nowy szablon na Bloggera?

środa, 15 lipca 2020

Udostępnij ten wpis:


Witaj! Stworzyłam tego bloga z myślą o Tobie. Wiele osób zakładając bloga, nie ma pojęcia, jak wgrać szablon. Jest to bardzo ważny element bloga, ponieważ dzięki niemu Wasz blog wygląda ładnie, profesjonalnie i przede wszystkim przejrzyście! Dzisiaj Wam pokażę, jak w prosty sposób możesz samodzielnie wgrać motyw. Musisz jednak wiedzieć, że jest to jedynie instruktaż wgrywania szablonu na platformie Blogger. 

KROK 1: Na samym początku musisz znaleźć odpowiedni szablon dla Twojego bloga. Oglądnij kilka stron z darmowymi szablonami i dopiero wtedy podejmij decyzję. Ja zaczynając swojego pierwszego bloga Wind of renewal zmieniałam bardzo często wygląd bloga, ponieważ zawsze mi coś nie odpowiadało. Jednak już od jakiegoś czasu znalazłam swój idealny i wymarzony szablon, który był darmowy! 

KROK 2: Zainstaluj aplikację do rozpakowywania plików. Jest to również ważny punkt, bo bez aplikacji nie wgrasz szablonu. A dlaczego? Dlatego, że praktycznie na każdej stronie oferującej darmowe szablony jest złożony plik składający się z kilku innych plików. Osobiście polecam aplikację RAR, który możecie pobrać na telefon! Jest to bardzo wygodne! 

KROK 3: Zapisz swój stary szablon! Tworzysz posty już od jakiegoś czasu? To koniecznie zapisz swój stary szablon! W razie problemów, które wiążą się z nowym szablonem, możesz później wrócić do swojego starego szablonu. Jeśli masz stworzonego bloga dopiero co, nie musisz pobierać starego szablonu, ponieważ nie jest konieczne. 

Jak pobrać stary szablon? 

Jest to banalnie proste! Wystarczy, że wejdziesz w panel bloggera. Po lewej stronie zobaczysz menu, gdzie jest napis motyw, klikasz na niego. Później po prawej stronie znajdziesz napis: Utwórz/przywróć kopię roboczą również klikasz w to i pojawi się drugie okienko z napisem pobierz szablon. Przyciskasz go i zapisujesz na swoim komputerze stary szablon. 

KROK 4: Pobierasz szablon ten, który wybrałaś przy kroku pierwszym. Zapisujesz go na swoim komputerze/telefonie i otwierasz go w aplikacji RAR. Rozpakowujesz plik i plik z końcówką xml jest szablonem. Przenosisz go do innego folderu lub przesyłasz na maila. Ja robię tak, że wysyłam sobie na maila i później pobieram sam szablon. Jest to mega ułatwienie!

KROK 5: Wracasz do panelu bloggera - motyw i teraz znowu klikasz Utwórz/przywróć kopię roboczą tym razem jednak nie przyciskasz górnego przycisku, a dolny czyli: Przeglądaj, wybierasz pobrany przez Ciebie szablon i wgrywasz go. Następnie klikasz Przekaż.

I GOTOWE! 

Oczywiście pamiętajcie, że po każdym wgranym szablonie, trzeba go dostosować według własnych upodobań. Najważniejszymi rzeczami jest zmienienie loga, dodanie potrzebnych gadżetów lub usunięcie niepotrzebnych. 
Dajcie w komentarzach znać, czy potraficie zmieniać szablon, czy raczej to dla Was czarna magia. Pamiętajcie również o tym, że służę pomocą przy zmienianiu szablonów i u góry znajdziecie zakładkę POMOC BLOGERSKA, w której znajdziecie maila do kontaktu ze mną!

11 komentarzy

  1. Właśnie szablon muszę ogarnąć bo mi się mój niepodoba. Muszę się za to wziąść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będzie potrzebna jakaś pomoc proszę pisać ;)

      Usuń
  2. Będę miała na uwadze ten wpis, bo choć sama nie mam bloga na blogspocie, to sporo osób na znanych mi grupach o podobne porady pyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby ktoś potrzebowałby pomocy, to zapraszam do kontaktu

      Usuń
  3. Ooo, super wpis, na pewno dla wielu osób będzie pomocny. Ja jakoś to ogarniam, ale gdybym miała jakieś problemy to się do Ciebie odezwę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jeśli potrzebujesz pomocy pisz śmiało

      Usuń
  4. ja na szczęście trafiłam na bardzo pomocne osoby, ale człowiek uczy się całe życie i chętnie czerpię i radzę się bardziej doświadczonych :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam blog na Wordpressie i obecny szablon mi odpowiada. Jednak cenne wskazówki

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie że piszesz tego typu wpisy, z pewnością przydają się nie jednej osobie. Ja korzystam z bloggera od czterech lat i w sumie już wszystko w nim umiem robić sama :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może ja też poszukam jakiś fajny darmowy szablon. Mój blog już mi się znudził.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo rzeczowy poradnik, dla kogoś początkującego z pewnością się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia